Lainaus

Ongelmia? Palautetta? Ehdotuksia? Kysymyksiä foorumista? **Osion avoin käyttö suljettu toistaiseksi spämmin vuoksi. Osiota pystyy edelleen lukemaan kirjautumatta**
Vastaa Viestiin
Viesti
Julkaisija
Loitsu
I can admire you much better as I sit by the fire
Viestit: 67
Liittynyt: 11.12.07 11:24

Lainaus

#1 Viesti Kirjoittaja Loitsu » 05.02.08 11:52

Nyt tarvitsen neuvoja. Miten lainauksen saa erilleen omasta tekstistä ja otsikolla "lainaus"? :oops: :?:
Kammoan täydellisyytta.
Luojan kiitos se vaara ei minua uhkaa.

- Eeva Kilpi

Talvikki
Moderaattori
Viestit: 4468
Liittynyt: 16.05.06 12:43
Paikkakunta: Vantaa

#2 Viesti Kirjoittaja Talvikki » 05.02.08 12:13

Kirjoitat/kopioit lainattavan tekstin, maalaat sen ja klikkaat "Quote"-namiskaa.


Eli tähän tapaan:

Koodi: Valitse kaikki

[quote]Kirjoitat/kopioit lainattavan tekstin, maalaat sen ja klikkaat "Quote"-namiskaa.[/quote]
Näyttää tältä:
Kirjoitat/kopioit lainattavan tekstin, maalaat sen ja klikkaat "Quote"-namiskaa.
Kirjojen pläräystä jo vuodesta 1969 Kuva

If it can be fixed fast, it's a bug; if it will require some more work, it's a feature Kuva

Parhaillaan luen...
Kirjastoni

Loitsu
I can admire you much better as I sit by the fire
Viestit: 67
Liittynyt: 11.12.07 11:24

#3 Viesti Kirjoittaja Loitsu » 24.02.08 17:55

Kiitos hyvistä neuvoista, jotka tarkemmin katsottuna löytyvät näköjään myös suoraan näytöltä. :oops: Mutta miten sanan "lainaus" tilalle voi kirjoittaa esim. "Talvikki sanoo"? :?:
Kammoan täydellisyytta.
Luojan kiitos se vaara ei minua uhkaa.

- Eeva Kilpi

Talvikki
Moderaattori
Viestit: 4468
Liittynyt: 16.05.06 12:43
Paikkakunta: Vantaa

#4 Viesti Kirjoittaja Talvikki » 24.02.08 18:08

Kun painat "lainaa"-namiskaa jonkun sellaisen viestin ylälaidasta jota olet lainaamassa, se koodi näyttää tältä:

Koodi: Valitse kaikki

[quote="Loitsu"]Kiitos hyvistä neuvoista, jotka tarkemmin katsottuna löytyvät näköjään myös suoraan näytöltä. :oops:   Mutta miten sanan "lainaus" tilalle voi kirjoittaa esim. "Talvikki sanoo"?  :?:[/quote]
Kuten huomaat, ensimmäisten hakasulkeiden sisällä on tavaraa seuraavassa järjestyksessä:
ensin quote
sitten = merkki
sitten "SeNikkiJoltaOletLainaamassa"

Muuta ei tarvitakaan O:)

Silloin kun lainaa suoraan jonkun tekstiä, tuo tulee automaattisesti. Tarvittaessa sen tosiaan voi myös kirjoittaa itse, ja koodin oppii tosi nopeasti kirjoittamaan ihan ulkoa. Lainausmerkkien sisään voi halutessaan kirjoittaa muutakin, esimerkiksi jos jostain syystä lainaa jonkun kirjoituksia useammalta eri päivältä, voi kirjoittaa vaikka näin:
Loitsu 1.1.2008 kirjoitti:blaa blaa blaa
Loitsu 6.2.2008 kirjoitti:hölpön pölpön
Loitsu 15.3.2008 kirjoitti:et cetera
Ja koodinahan se näyttää tältä:

Koodi: Valitse kaikki

[quote="Loitsu 15.3.2008"]et cetera [/quote]
Kirjojen pläräystä jo vuodesta 1969 Kuva

If it can be fixed fast, it's a bug; if it will require some more work, it's a feature Kuva

Parhaillaan luen...
Kirjastoni

Loitsu
I can admire you much better as I sit by the fire
Viestit: 67
Liittynyt: 11.12.07 11:24

#5 Viesti Kirjoittaja Loitsu » 25.02.08 19:02

Mitä tarkoitat sillä, että "tuo" tulee automaattisesti, kun lainaa toisen tekstiä suoraan. Saako sen toisen tekstin jotenkin leikkaa-liimaa - menetelmällä omaan tekstiinsä kirjoittamatta sitä uudelleen.
Kammoan täydellisyytta.
Luojan kiitos se vaara ei minua uhkaa.

- Eeva Kilpi

Talvikki
Moderaattori
Viestit: 4468
Liittynyt: 16.05.06 12:43
Paikkakunta: Vantaa

#6 Viesti Kirjoittaja Talvikki » 25.02.08 19:48

Loitsu kirjoitti:Mitä tarkoitat sillä, että "tuo" tulee automaattisesti, kun lainaa toisen tekstiä suoraan. Saako sen toisen tekstin jotenkin leikkaa-liimaa - menetelmällä omaan tekstiinsä kirjoittamatta sitä uudelleen.
Esimerkiksi tämä sinulta lainaamani teksti tuli tuohon automaattisesti koodeineen päivineen kun painoin viestisi ylälaidasta namiskaa "Lainaa".

Jos taas haluaa lainata monista teksteistä niin siihen on parikin keinoa.

Ensinnäkin, olet varmasti huomannut että kun kirjoitat viestiä, sivun alalaidassa on iso osio otsikolla "Aiheen tarkistus". Siinä pääsee skrollailemaan aikas pitkälle ketjua taaksepäin, ja jos sieltä löytyy se teksti mitä tahtoo lainata, niin todellakin: maalaa vain tekstiä ja ctrl+c ja sitten omaan viestiin ctrl+v. Eli copy-pastaus tosiaankin :D Mutta: silloin siihen täytyy sitten aivan itse kirjoittaa nuo lainauskoodit!

Toinen keino on avata toinen selain ja siihenkin AustenAIO ja se kyseinen ketju. Sieltä sitten voi lainailla mistä tahansa ja copy-pastata -- koodit täytyy itse kirjoittaa.

Selvisikö yhtään? Kokeile ihmeessä vaikka tähän ketjuun! :D
Kirjojen pläräystä jo vuodesta 1969 Kuva

If it can be fixed fast, it's a bug; if it will require some more work, it's a feature Kuva

Parhaillaan luen...
Kirjastoni

Loitsu
I can admire you much better as I sit by the fire
Viestit: 67
Liittynyt: 11.12.07 11:24

#7 Viesti Kirjoittaja Loitsu » 25.02.08 20:27

[quote ="Talvikki"]Jos taas haluaa lainata monista teksteistä niin siihen on parikin keinoa.[/quote]

Tähän asti pääsin. Lopputulos on siis ihan hassu, missä vika. :oops:
Koita vielä kestää näiden kysymysteni kanssa.


Liisa-Mari


:)
Kammoan täydellisyytta.
Luojan kiitos se vaara ei minua uhkaa.

- Eeva Kilpi

Avatar
Annamari
Moderaattori
Viestit: 3732
Liittynyt: 17.05.06 12:21
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja Annamari » 25.02.08 20:37

En heti meinannut hoksata, mutta Loitsu, sinulla on ylimääräinen välilyönti tuossa =-merkin vieressä. Se rikkoo koodin niin ettei se toimi. Muuten ihan oikein :D Lainausmerkkien välissä saa olla välilyöntejä ja mitä vain, mutta koodin pitää olla pilkulleen oikein.
"I hope I never ridicule what is wise or good." -Elizabeth, P&P
LibraryThing

Loitsu
I can admire you much better as I sit by the fire
Viestit: 67
Liittynyt: 11.12.07 11:24

#9 Viesti Kirjoittaja Loitsu » 25.02.08 21:00

Olipa nopea vastaus. Kiitos, nyt asia on varmaan selvä. Hyvää illan jatkoa.

Liisa-Mari :D
Kammoan täydellisyytta.
Luojan kiitos se vaara ei minua uhkaa.

- Eeva Kilpi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmatilanteet ja ehdotukset”